zondag 15 juli 2018

Beste WK ooit!

Rare titel eigenlijk. Is meer iets voor de FIFA te roepen. Elk WK is in de ogen van de FIFA het beste WK ooit. Dat er gespeeld is in een land die de mensenrechten niet serieus nemen, interesseert niemand zich bij de FIFA. Keiharde knaken zal altijd de boventoon voeren. De FIFA is door en door corrupt en zal zichzelf altijd verrijken. Hongerlonen bij het bouwen van een stadion, het zal de hoge heren worst wezen. Ik vraag me soms wel eens af waarom ik nog kijk. Hoe belangrijk is voetbal nog voor me?

Raar om dat uit mijn mond te horen komen, of in dit geval lezen. Iedereen die mij een beetje goed kent, weet dat ik enorm van het spelletje hou. Ik droom, ik leef en ik adem voetbal. Dat ik er zelf niet zoveel van kan, is dan wel weer jammer. Ik geef een mening over iets waar ik zelf niet zo heel goed in ben. Gelukkig mag dat in dit wereldje. Praatprogramma's maken er een sport van om mensen uit te nodigen die niks zinnigs te zeggen hebben. Chef voetbal bij de Telegraaf Valentijn Driessen loopt alleen maar onzin uit te kramen. Aan de andere kant, vind hij waarschijnlijk ook van mij. Niet dat mensen dit lezen, maar onzin is het zeker.

Raar om dat te schrijven. Ik vind van mijzelf dat ik het vaak bij het rechte eind heb. Dat ik altijd de verkeerde club kies bij het inzetten op voetbalwedstrijden, bewijst dan ook weer mijn ongelijk. Daarom heb ik besloten om tijdens dit WK geen geld in te zetten. Nu zat ik heel vaak wel bij het rechte eind. Zal je natuurlijk net weer zien. Loop ik voor het WK te roepen dat Frankrijk de grootste kanshebber is en de goddelijke kanaries tot de kwartfinale zouden reiken, hou ik mijn hand weer op de knip. Het zal wel met Karma te maken hebben. Als het nieuwe seizoen begint, zal ik vast en zeker weer wat gaan inzetten. Hopelijk dit keer met wat meer geluk, want dit was een goed WK.

Raar om te zeggen dat het een goed WK was. Nederland is er niet bij en daar kan je natuurlijk niet echt blij mee zijn. Zouden we ons wel hebben gekwalificeerd, hadden we waarschijnlijk gewonnen. Dat zeg ik niet, dat zegt de Bondscoach. Koeman heeft gekeken en kwam tot de conclusie dat we het wel eens ver hadden kunnen schoppen met de nieuwe tactiek. Onzin natuurlijk! Alsof het Nederlands elftal hier potten had kunnen breken. In de groep van Engeland hadden we ons misschien geplaatst voor de volgende ronde. Meer had er gewoon niet in gezeten. We kunnen hier wel over gaan speculeren, maar Nederland is er gewoon niet bij.

Raar om te lezen...NEE! Helemaal niet! Heerlijk zeg! Wat heb ik genoten van dit WK. Voor het eerst geen stress, geen hartkloppingen en geen dronken toestanden na een wedstrijd. Ik heb bijna alle wedstrijden heerlijk kunnen kijken. Beetje op het werk kijken naar een nietszeggende wedstrijd. Juichen voor Iran, alhoewel dat stomme getoeter wel mijn strot uit kwam. Beetje kijken terwijl je rustig je burger aan het eten bent, wat wil je nog meer! Ik was teleurgesteld dat we er niet bij waren, maar na afloop ben ik best tevreden. Als de Fransen ook nog even winnen, zat ik toch goed met mijn voorspelling. Beste WK ooit!

P.S.

Over 4 jaar gewoon weer hartkloppingen hoor! 1 WK zonder Oranje is wel even genoeg!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten